Kommentarer til projekt: Sauna på trailer/Mobil sauna

Her samles kommentarer til projektet: Sauna på trailer/Mobil sauna

Kommentarer vises både her og på projektet.

Mvh

Marcus Fuglsang Rasmussen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ked af at kaste grus i maskineriet, men den konstruktion du påtænker kommer aldrig ned på 1050 kg, så stor en træhytte vejer tættere på det dobbelte. Der er f.eks. 100 kg tagpap alene.

De saunatrailere du har på billede 1+2 har begge en totalvægt på et par ton, og både vægge og tag er lavet af sandwichplader ( skumisolering med en tynd aluplade udvendig )

Hvis det skal kunne lade sig gøre så gå væsentlig ned i størrelse, og start evt. med en kassetrailer.

Selvbygger med stort S. 
Jeg ville nok finde en større trailer hvis det var mig, ellers kommer I til at sidde tæt i saunaen :D som Superdiy foreslår så start med en lukket trailer / skurvogn på hjul, evt. en brugt hvis du skal holde prisen nede. Hvis du køber en stor som den store på billedet, har du evt. også mulighed for at lave noget brus/bad i den ene ende?
Superdiy skrev den 19-03-2023 10:58:52

Jeg er ked af at kaste grus i maskineriet, men den konstruktion du påtænker kommer aldrig ned på 1050 kg, så stor en træhytte vejer tættere på det dobbelte. Der er f.eks. 100 kg tagpap alene.

De saunatrailere du har på billede 1+2 har begge en totalvægt på et par ton, og både vægge og tag er lavet af sandwichplader ( skumisolering med en tynd aluplade udvendig )

Hvis det skal kunne lade sig gøre så gå væsentlig ned i størrelse, og start evt. med en kassetrailer.

 De billeder jeg lagde op er hovedsageligt mandskabsvogne/skurvogne som er blevet ombygget til saunaer.
Ved du om skumisoleringen, samlingerne, proxy gulvet og ikke mindst plastikken kan klare varme op til 100 grader?
Skal man isolere det ekstra meget eller behandle det, inden man ombygger internt? 


Mvh

Marcus Fuglsang Rasmussen
Har du set de afsnit med Søren Vesters have på DR1, hvor han netop bygger en mobil sauna? 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis