Veluxvindue brummer i blæsevejr

Allan A
Allan A
93 8600
I min datters soveværelse er der et veluxvindue fra starten af det nye årtusind. Når vinden står i den rigtige retning, er der et eller andet på vinduet, der siger en helt vild lyd. Den kan vække mig, når jeg sover med to lukkede døre ind til vinduet. Min datter bliver skræmt fra vid og sans. Det er en høj, skarp brummen. Der må jo være et eller andet, der bliver sat i bevægelse af vinden, men jeg ved ikke hvad. Det jeg ved er, at det ikke stopper af at jeg åbner risten i toppen - som ellers var min første kandidat - og lyder ændrer sig ikke af, at risten er åben. Det får mig til at tro, at lyden bliver lavet af et eller andet der sidder på vinduets yderside.

Har nogen herinde prøvet noget lignende? Jeg har prøvet at google lidt og har ikke fundet noget, men det er jo også lidt svært, hvordan man egentlig skal beskrive det. Jeg regner IKKE med, at jeg skal ud og udforske på mit tag for at fikse det selv, men jeg kunne godt tænke mig at vide bare nogenlunde, hvad jeg sætter i gang, inden jeg ringer til en håndværker om det.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JPsvend
JPsvend
298 8410
Det er et af de udvendige blik inddækninger der går i selvs ving, måske kan det laves indefra, hvis du åbner vinduet helt op. Ellers må du ud på taget....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis