Montere overskabe i køkkenet

Hej
Jeg har nok mange spørgsmål i øjeblikket. Det er ikke så tit jeg skal ombygge i lejligheden. 
Jeg havde regnet med at ramme mursten i væggen, hvor rawplugs skal holde Ikea skinnen til overskabe, men jeg tror jeg har ramt fugen igen. 
Underskabs skinnen er også skruet fast i fugen, tror jeg. Ellers er det meget porøse muresten, som er nemme at bore med en skruemaskine og 8mm murbor...
Man kan se mursten lige ved siden at det blå rør, men nu har jeg lukket de rør med en plade og overskabshøjden skal være som det er.   

Betyder det noget at skinner til overskabe bliver skruet fast i fugen?  
Når jeg kigger på de Ikea skabe, kan jeg ikke se hvordan de skal kunne holde til at bære overskabet fyldt op med tallerkener, krus og kopper, med de 2 beslag til skinnemontering. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan sikkert godt holde i fugen. Du skubber plugs 4-5 mm ind så den ikke spænder ude i pudslaget. Eventuel køber du lange plugs og længere skruer. 
Er det ikke indrettet sådan at skinne kan få lidt flere skruer end dem som er leveret med ? 
Hvis skinne holder fast i væggen så bliver skabet også hængende. Men du må jo lige se efter om der er maks belastning angivet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis