Fra Wirsbo til Wavin 9000 AHC

Hejsa,
jeg har et kombineret anlæg med både Wavin og Wirsbo. Nu er den første Wirsbo telestat gået i stykker, så nu har jeg bestemt mig for at skifte helt over til Wavin. Jeg har købt 5 nye Wavin AHC 9000 trådløse telestater og rumfølere. Og efterfølgende fundet ud af jeg også måtte købe den rigtige adapter ringe (Wirsbo til Wavin adapter VA32 - M28x1,5).

Så nu er jeg klar til ommontering. Jeg har fundet følgende anvisning Styreenhed, hvor det virker forholdvis nemt. Men alligevel anbefaler de VVSer, er det virkelig nødvendigt og er der noget jeg skal være opmærksom på før jeg går i gang?

Kan se at ledingerne til telestaterne kommer ind på to områder inde i styreenheden, men formoder at begge "kredse" er koblet op eller skal de aktiveres?

Noget mere advanceret er det koble op pumpen, eller kan jeg også gøre det selv? (sidste billede)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var faktisk ikke så vanskeligt. Teste med en for at bekræfte om det virkede før jeg skiftede alle over.

1. Få en VVSer til bestemme om det er "Normally Close" (mit tilfælde) eller "Normall Open"
2. Sluk for varmen, viktigt hvis du har "Normally Close", for ellers bliver rørene meget varme!
3. Skru af dem som skal skiftes
4. Skru på monterings ring, her havde jeg brug for "Wavin VA32 adapter fra Wirsbo til Wavin" M28
(standard her er de grå M?)
5. Klik på Wavin telestaterne
6. Sluk for strømmen på styreenheden
7. Kobel på enhederen i en logisk rækkefølge (se eventuelt første video her: https://blog.wavin.com/da/ahc-9000-nemme-guides-til-installation-og-funktioner )
8. En af gangen kobles telestaterne på styreenheden
8a. skift til med pile hvilken som skal kobles
8b. hold knappen inde på rumføleren til opkoblet)

Mission complete :)

Lille tip: så kan flere telestater kobles på samme rumføler, gentag 8a+8b for at få flere koblet sammen.

Næste skridt er at koble pumpen på, så den bare køre når der er brug for det. Kan se der ikke er jord på strømkablet, så det må lige vente til en anden dag til jeg får det ordnet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis