Kanttråd robotplæneklipper

Søger råd om hvordan man hurtigst ligger kanttråd til robotplæneklipper - i jorden eller med pløkke? (Stiga)

Din signatur vises i bunden af alle dine indlæg i forummet.Odin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med pløkker. Der går ikke mange måneder, så kan tråden ikke ses mere.
Jeg startede med pløkker, men nogle steder var der behov for at få det i jorden. Det er dog meget nemt og tager ikke lang tid: En spade ned i jorden, vip spaden lidt så der kommer en sprække, som kablet kan skubbes et par cm ned i. Hold kablet nede mens spaden hives op igen.

Mvh. AllanE
Du skal lægge tråden oven på jorden/græsset og fastholde den med pløkker , da græsplænen vokser opad , vil den hurtigt blive skjult , med tiden kommer kommer tråden til at ligge så dybt at man bliver nødt til at hæve den op , ellers kan roboten ikke modtage signalet fra tråden .....................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har min kanttråd ca. 6-8 cm nede, det spiller perfekt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Klart med pløkke. Så kan du nemt ændre på placeringen hvis det er nødvendigt. Vi bruger også en GRASSY til at koble områder til og fra på vores græsplæne. Nogle gange parkerer vi traileren i et hjørne af græsplænen som så ikke skal slåes af vores robot. Vi har en Gardena.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis