Varmeregnskab

Jeg bor i et nyt byggeri hvor vi har fået det første varmeregnskab.
der 41 lejligheder opvarmet med fjernvarme og i alle lejlighed er der Fjernvarme unit er med gennemstrømningsvandvarmer og direkte fjernvarme til rumopvarmning. 
I regnskabet er der en udgift Varme efter forbrug 2652,66 kr. OK og Varmtvandsudgift 777,30 kr. pr lejlighed udregnet efter haneandel  Opgørelsen er lavet at Techem se vedlagte. Måske der er en udgift med så skal de ikke kalde det en varmvandsudgift
Mvh
Ib
Jeg bor i et nyt byggeri hvor vi har fået det... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
mejer skrev den 14-03-2023 15:31:23

Der er måler på  fjernvarmeunit Så jeg mener at vi betaler for varmtvand 2 gange
Værten siger at han ikke har forstand på det henviser til Techem men der er ikke til at komme igennem se nr 1


Har du prøvet at komme igennem på begge tlf.-numre og e-mail?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er måler på  fjernvarmeunit Så jeg mener at vi betaler for varmtvand 2 gange
Værten siger at han ikke har forstand på det henviser til Techem men der er ikke til at komme igennem

Du betaler ikke for varmt vand to gange. Det varme vand bliver varmet op af fjernvarmen, som der er en måler på. Den måler kun den mængde varme, der bruges til at varme vandet op. Du skal derudover betale for vandet, som der ikke er en måler til at registrere. Det bliver i stedet afregnet som tapsteder, hvilket ikke i mine øjne er rigtigt. Der er forskel på om der bor en eller f.eks. fire i en lejlighed. Der burde have været installeret en vandmåler i hver lejlighed. Det ligner en rådgiverfejl.

fase
Der er iflg. trådstarter opsat vandmåler i de enkelte lejligheder.
Når der afregnes efter en enkelt hovedmåler med fjernvarmeselskabet, og forbruget i de enkelte lejligheder afregnes efter bimåler, vil der være et varmetab i fordelingsrørene fra hovedmåleren og til de enkelte bimålere. Dette varmetab skal fordeles ud på de enkelte lejligheder.
Det ser nu ud til at du sparer på varmen. Kr. 3500,- i varmeudgift i 13 måneder for en 106 m2 lejlighed vil jeg alt andet lige sige er billigt. Der er vi vist mange der er “lidt misundelige”.

Søren O
S.Fabrin
Det er rigtig som du skriver 
 Der vil sikkert være et tab, som er forskellen mellem summen aflæst på bimålerne og hovedmåleren. Dette tab kunne passende fordeles som et forhold mellem bimåler aflæsning og hovedmåler aflæsning
 Men hvorfor kaldes det så varmvandsudgifter
Søren O

Du skriver det samme som S Fabrin

Når der afregnes efter en enkelt hovedmåler med fjernvarmeselskabet, og forbruget i de enkelte lejligheder afregnes efter bimåler, vil der være et varmetab i fordelingsrørene fra hovedmåleren og til de enkelte bimålere. Dette varmetab skal fordeles ud på de enkelte lejligheder
 
Ja det er dejligt at flytte fra et hus med gas 26000 kr. år til lavenergi lejlighed 3500 kr. år
vi spare ikke på varmen vi har 22-23 g. Gulvvarme og en Dantherm HCV 400  ud 23 .ud 3   ind -6. ind 19   ud 23. ud 3 ind 6.  ind 22  
soveværelse stå på 10 g. kommer ikke under 19 g,
Se vedlagte
Tak for hjælpen
Tak for tilbagemeldingen. Såvidt jeg kan se på billedet af din installation, er der ingen vandmåler. Er det korrekt?
Jeg spørger fordi, der hvor jeg bor, er der både vandmåler og varmemåler, hvilket jeg opfatter som mest retfærdigt.
Desuden er der faste afgifter på fjernvarmen, som fordeles efter areal.

fase
S,Fabrin
der er vandmåler se nyt foto
Fast afgift - grundgebyr se foto
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis