Strøm nok til at gå fra gas til induktion?

Hej alle sammen

Jeg har planer om at rive mit køkken ned i min gamle, fine københavnerlejlighed. Og i forbindelse med dette går jeg af æstetiske årsager med tanker om, at gå fra gaskomfur til induktionskogeplade og indbygningsovn.
MEN jeg ved intet om el, og derfor er jeg som udgangspunkt ikke klar over om min eltavle kan trække induktion på nuværende tidspunkt.

Kan I være behjælpelige med, hvordan jeg finder ud af dette?
Jeg har vedhæftet et billede af min eltavle, i tilfælde af at man kan sige noget ud fra den.

På forhånd mange tak :)

VH, Tine

 Keep calm and have a cookie

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at kunne se, om der er tre faser i din gruppetavle, er det nødvendigt med et billede af den uden kapslingen på. 
Du skal have den udbygget med en trefaset gruppe. Hvor du bruger de to faser og nul til kogepladen og den tredie fase og nul til ovnen.
Da du skriver, at det er en københavnerlejlighed, skal det også undersøges om der er tre faser i gruppetavlen. 
Så du bliver nødt til at spørge en stedlig installatør.

fase
Der sidder to plastskuer som holder kapslingen på plads. De ser  lidt overmalede ud, men du burde kunne dreje dem mod uret med en stor skruetrækker med lige kærv.

Hvis du har mod på det kan du trække kapslingen af og lægge et  nyt billede op (den trækkes lige ud fra væggen).

Selvsagt tjener kapslingen et formål, så du skal ikke stikke fingrene ind i tavlen under processen :-)

bagefter omvendt rækkefølge - på med  kapslingen og så skrue den fast igen mod uret


Eller kigge på målerens display. Der står L1 L2 L3 hvis der er 3 faser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis