Nyt profilloft,må jeg det?

Hejsa

Mine gamle gipspladelofter er trætte.. 
Jeg vil gerne udskifte dem med profilbrædder. (Så de matcher tilstødende rum)
Må jeg det? 
Planen var at fjerne gips, montere forskalling, på tværs, og herunder prifilbrædderne.

Jeg blev bare bekymret i fht. Brandfare, og reglementer🙂
Jeg er faldet over noget med at forskalling max. Må være 40mm, ellers er det et nedsænket loft? Kender I de regler? Og hvad betyder det, for mit projekt?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er der intet galt i
De 40 mm. er det ikke max hulrum bag loftbeklædning. Ellers skal der fyldes op med isolering. Der må være nogle der kender kravene.

Søren O
De pind-op plader er monteret på forskalling med 40 cm mellem. Hvorfor genbruger du ikke bare dem?

Selvbygger med stort S. 
Søren O skrev den 14-03-2023 15:17:52

De 40 mm. er det ikke max hulrum bag loftbeklædning. Ellers skal der fyldes op med isolering. Der må være nogle der kender kravene.

Ja, det var nok kravene jeg var ude efter. Det ville være så tosset at lave det forkert, når det nu laves..

Superdiy skrev den 14-03-2023 16:33:32

De pind-op plader er monteret på forskalling med 40 cm mellem. Hvorfor genbruger du ikke bare dem?

Fordi de vender den gale vej🙂

Så jeg ville blot finde den tyndeste forskalling (er det 19mm?) For at kunne montere profilbrædderne den rette vej.

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også