Kan min ejendom være omfattet af Bygningsreglement fra 1966???

Ifm. byggeansøgning hiver kommunen nu i et svar noget overraskende frem. 
Ejendommen er omfattet af byplanvedtægt nr. 12 med tillæg fra 1968. Det vidste jeg godt og det fremgår af kommunens digitale gis kort. Så langt så godt.
I svaret henviser de til bestemmelser i Bygningsreglement fra 1966.
Specifict ift udnyttelsesgraden - hvor der som de skriver:

"Jf. Bygningsreglement 1966 er der ingen fradrag for udhuse. Bygningsreglement fra 1966" 

Kan de passe at det er dette bygningsreglement fra 1966 der gælder for vores ejendom?

I så fald er det så også det der gælder ift andre områder - som f.eks. hvordan etagearealet beregnses som jeg nu kna læse er anderledes end gældende BR?

Vi har 3 matrikler som de nu skriver vi skal sammenlægge - eller mindst to af dem for at komme under tilladte bebyggelsesprocent. Det kan jeg ikke lige se om er smart. (Som grundene ligger er et muligt frasalg kun muligt til en eksisterende nabo - der kan ikke etableres vej ind til matriklen)
Hvad vil sammenlægningen ellers betyde?

Håber I kan hjælpe her.
Tak 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis en lokalplan en nævner bygningsreglementet, med hensyn til byggeprocent  er det, det gamle der bygningsreglement gælder.

Tilbygning og nybygning skal overholde BR18, men regler fra lokalplanen som byggeprocent, byggestil med mere skal overholdes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis