Hvordan genbruge frisk fugemasse?

Hej,

Jeg skal til at forarbejde 28 patroner fugemasse af den slags med 300ml patroner og alm fugepistol. Der vil opstå en masse spild når jeg glitter fugen. Er der en måde man kan genanvende "afskrabet" på? Så man fx på en snild måde kan få det ned i den næste fuge?

Lucas

When the going gets tough, the tough get going.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal øve dig i at fugen nogenlunde passer når den er lagt på. Det er ikke almindeligt at der kommer nævneværdig spild. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
I de mængder bør du overveje at købe en fugepistol i god kvalitet, der kan klare poser. Jeg mener at poserne er på 600 ml og koster cirka det samme som én alm. plastikpatron. Billigere, mindre affald og færre skift.

Derudover kan det måske være investeringen værd, at købe en batteridrevet...har ikke selv prøvet dem.

Mvh. AllanE
Når man bruger batteri eller trykluft drevet fuge pistol så kommer det ud i en mere jævn "stråle" ved de almindelige billigere skal man jo have sluppet håntaget en gang imellem, og det giver et afbræk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har købt den billige til batteri fra onkel h - det er en god investering til prisen, især hvis man skal igennem 28 stk, kan dog godt drille lidt med indstilling for tempoet.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis