Teste sikring till kaffemaskine

Min kaffemaskine er defekt. Først brændte den sikringen (i elskabet). Så slutede den at fungere. Inget vand punpes og bundpladen ikke varm. Hvordan tester jeg sikring på billedet. 3 anslutninger. Ska alle stik kombinationer give 0 modstannd?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det der ligner en triac og ikke en sikring. Sådan een åbner vist for strøm med en given påtrykt spænding, hvis du måler med et multimeter er det muligt spændingen er nok til den åbner, og du får et tæt på 0 ohm resultat.
Er der gennemgang hvis du måler mellem fase og nul på stikproppen uden at maskinen er tilsluttet/tændt?
Hvis det ikke er en sikring så bør jeg nok lade den være i første omgang.
Findes der noget på billedet som kan være en termosikring?
Jeg har googlet på termosikring og ser inget som ligner
Det her ligner sikringer... De plejer at sidde på lederne lige før varmelegeme.

mdn skrev den 12-03-2023 17:40:26

Det her ligner sikringer... De plejer at sidde på lederne lige før varmelegeme.
Har den 1 el. 2 varmelegemer? -  hvis 2 så er det som nævnte sikkert en termosikring, der skal slukke eller stige i modstand afh.af varmen. Tilkalkning tager livet af dem.  

Det er sandt. Det ligner termosikringer. Det må jeg se på
Hvis maskinen startede med at slå sikringen i huset, er problemet ikke en termosikring.

Der var nok en kortslutning i maskinen fx et ødelagt varmelegeme. Den store strøm har brændt noget over.

Du skal finde årsgen til kortslutningen. Jeg ville starte med at måle ohm på varmelegemet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis