Teste sikring till kaffemaskine RJ85 51 12-03-2023 16:19 Min kaffemaskine er defekt. Først brændte den sikringen (i elskabet). Så slutede den at fungere. Inget vand punpes og bundpladen ikke varm. Hvordan tester jeg sikring på billedet. 3 anslutninger. Ska alle stik kombinationer give 0 modstannd? 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Piskeris 342 12-03-2023 16:50 Det der ligner en triac og ikke en sikring. Sådan een åbner vist for strøm med en given påtrykt spænding, hvis du måler med et multimeter er det muligt spændingen er nok til den åbner, og du får et tæt på 0 ohm resultat. Er der gennemgang hvis du måler mellem fase og nul på stikproppen uden at maskinen er tilsluttet/tændt?
RJ85 Trådstarter 51 12-03-2023 17:35 Hvis det ikke er en sikring så bør jeg nok lade den være i første omgang.Findes der noget på billedet som kan være en termosikring?Jeg har googlet på termosikring og ser inget som ligner
mdn 262 4760 12-03-2023 17:40 Det her ligner sikringer... De plejer at sidde på lederne lige før varmelegeme.
cdp 1476 5792 12-03-2023 19:28 mdn skrev den 12-03-2023 17:40:26Det her ligner sikringer... De plejer at sidde på lederne lige før varmelegeme.Har den 1 el. 2 varmelegemer? - hvis 2 så er det som nævnte sikkert en termosikring, der skal slukke eller stige i modstand afh.af varmen. Tilkalkning tager livet af dem.
GodeVen 4341 5220 14-03-2023 12:29 Hvis maskinen startede med at slå sikringen i huset, er problemet ikke en termosikring.Der var nok en kortslutning i maskinen fx et ødelagt varmelegeme. Den store strøm har brændt noget over. Du skal finde årsgen til kortslutningen. Jeg ville starte med at måle ohm på varmelegemet