Lappe eksisterende trægulv eller nyt på?

Jeg står med et værelse, hvor noget af det oprindelige trægulv (sandsynligvis egetræsgulv fra da huset blev lavet i slut-60erne - ifølge tidligere ejer) er erstattet med klinker, da der en overgang har været pejsestue i stedet. Jeg er nu ved at lave det til kontor, hvor der i fremtiden også vil komme kunder, og i den forbindelse vil jeg gerne lave, så der igen er fuldt trægulv i rummet.

Mit spørgsmål er:
Med et gulv så gammelt, er det der muligt at finde matchende moderne gulv, så det kan "lappes" i stedet for at erstatte hele gulvet? Eller er det usandsynligt? 

Uanset hvad havde jeg planlagt slibning og ny behandling af gulvet efterfølgende, så det ser ensartet ud. 

Bonusspørgsmål: Jeg har ikke gulvvarme og det er sandsynligvis ikke investeringen værd at installere det, så er der noget, man kan isolere med under gulvet, der ikke er for tykt men kan stoppe den værste gennemtrænge de kulde fra betonunderlaget? 



Jeg takker for input 🙂

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved godt det nok ikke er det svar du håber på men hvis det var mig ville jeg brække det hele op, både betongulvet og trægulvet og så få isoleret gulvet, der er formentligt ikke ret meget isolering nu, hvis noget overhovedet. 
Jeg er enig i at hvis du kun påtænker at renovere det ene gulv så kan gulvarme ikke betale sig men du bør overveje om det kunne være interessant at lave gulvarme i andre rum senere, f.eks. i forbindelse med at du får en varmepumpe.
Tak for svaret, perhans :) 

Det var også en stor overvejelse, da jeg helst ville have gulvvarme, men økonomisk hænger det desværre ikke sammen for mig - og det er kun dette ene gulv, der skal igennem en større omgang. I andre rum skal der blot slibes og behandles.

Jeg har fjernvarme og heldigvis en meget billig en af slagsen, så på den kant er der heller ikke store forbedringer, der kunne argumentere for en masse ændringer.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis