Kan der trækkes el til en stikprop?

Hej. Under vores komfur sidder en lille kasse, fra hvilken der går nogle elledninger ud (se billede). Mit spørgsmål er om en elektriker ville kunne trække yderligere en ledning ud af den og oprette en stikprop der? Mvh Tobias
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan man godt, men er det elektrikkeren der laver det så tænker jeg ikke han vil lave en stikprop derfra, da dette ikke er lovligt, men der kan trækkes strøm til en stikkontakt/udtag. alt dette forudsætter at der er 3 faser i dåsen (hvilkket er sandsynligt). er det en stor strømslugende ting der skal tisluttes kan der dog opstå problemer med at sikringer er for små. da der er flere ting tilkoblet denne gruppe allerede.
Hej mfrost og mange tak for hurtigt svar! Kom til at skrive stikprop men mener stikkontakt. Det er kun til en robotstøvsugers opladningsstation, så den burde ikke trække ret meget. Har du nogen idé om hvad en elektriker kunne finde på at tage for sådan en opgave, bare helt groft mellem tommelfinger og pegefinger?
Det er en times arbejde og et par hundrede i materialer. I 3400 betalte jeg ~1500 for noget lignende. Han var iøvrigt flink og reel nok, for brugte ~30 min, og sagde: “at når du alligevel betaler for en time, og du er nervøs ved dit el, så lad mig bruge resten af tiden på at tjekke dét.” Testede blandt andet aktiv jord og sådan noget. 

Det er sådan noget der gør man ringer igen. Det er opleves som god service. Vvseren, der var langsom og talte i telefon hele tiden imens, not so much
Kanon, tak for input 🙌
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis