Ideer til sålbænk søges

Hej alle

Jeg har været i gang med, at efterisolere en let ydervæg. Nu skal jeg så have fundet ud af hvordan jeg skal lave sålbænken, men jeg har svært ved at gennemskue hvordan jeg gør det pænt når der nu er et udvendigt hjørne hvor jeg gerne vil undgå skarpe kanter idet der er en dør lige ved siden af.

Jeg har vedhæftet lidt billeder hvor opgaven kan ses. 

Det skal siges at jeg er klar over, at jeg har fået lavet lige lidt for lidt fald (og på billederne ser det endnu værre ud) - der kommer dog utroligt sjældent vand i dette område idet der er et stor udhæng som tager det meste så jeg er ikke så bekymret. Jeg har ført beklædningen for højt op og min plan er at skære af når jeg ved hvilken sålbænk jeg ender med.

Dybden af væggen er cirka 38 cm.

Jeg har ikke de store krav til materialer af sålbænken så jeg er ret åben for gode ideer! :)

På forhånd stor tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag den nuværende sålbænk væk og få lavet en zink sålbænk. Du skærer brædderne  til og lader sålbænken gå ud over brædderne, så de bliver beskyttede mod regn.

fase
S. Fabrin skrev den 11-03-2023 23:50:16

Tag den nuværende sålbænk væk og få lavet en zink sålbænk. Du skærer brædderne  til og lader sålbænken gå ud over brædderne, så de bliver beskyttede mod regn.

Der er ingen sålbænk pt - kun vindpap.

Er det til at lave en af zink sov? Tænker den skal loddes for at få en pæn afslutning på hjørnet?

sink er nok det mest alm men kan også laves af fibercement eller hardiplank , så kan hjørnet også skæres rundt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis