Hvilken hulrumsisolering er det her?

Hej.
Hvilken hulrumsisolering er det her? Det er hvidt og kan presses sammen. 
Den røde farve er fra mursten. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner polyuretan skum som er sprøjtet ind. Hvis det blev lavet dårlig ( som i mit hus ) så smuldrer det stort set blot ved at puste på det. 
Man blandede det som væske og så skummede det op. Princippet er udmærket men holdbar heden er ikke god nok.
Er det så løs som hos mig så kan man blæse f.eks. papiruld ind og det vil smadre det til støv så der bliver en god isolering. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der var 2 skumtyper - PU skum og polyuretan skum. PU er enkomponent hvor polyurethan er 2-komponent og noget dyrere.
Hos os kom der en murermester med sin Hanomag kassevogn hvor pumper og 2 stk 200 l. tromler var anbragt. For enden af en lang slange blev væskerne blandet sammen, mens det blev pumpet ind i hulmuren gennem et 18 mm hul.
Jeg har f.eks lavet hul til en fransk dør. Isoleringen var meget masiv og klæbede kraftigt til murstenene, så jeg er glad for at vi valgte polyurethan - og en god håndværker.
Jeg har senere hørt at der var store problemer med PU skum, som netop “falder sammen”.

Søren O
Hvordan ved man om hulmursisolering er i orden? Den er jo blød, men ikke så jeg kan puste den i stykker. Hvordan ved man om det er faldet sammen? 
nisjensen skrev den 11-03-2023 19:30:12

Hvordan ved man om hulmursisolering er i orden? Den er jo blød, men ikke så jeg kan puste den i stykker. Hvordan ved man om det er faldet sammen? 

Få lavet en termografisk undersøgelse, af et proff firma.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis