Pris for at flytte køkken i hus

Hej LDS,

Jeg kigger på at købe et nyt hus, som formentlig bliver en klassisk bungalow med kælder. I de fleste af dem vi har kigget på, er køkkenet sådan en lille hengemt ting, og oftest ville huset have stor gavn af at få rykket køkkenet lidt ud mod stue/alrum, så det blev moderniseret lidt. Det ville jo så kræve at primært vand, og afløb blev flyttet nogle meter. 

1. Jeg ved det ikke er GDS arbejde, for der skal autoriseret VVS'er til sådan noget. Hvis man nu er rimelig ferm på fingrene, er det så muligt at gøre selv, og få en flink fagmand til at sige god for det for en rimelig pris, eller er det en af de ting hvor man bør overlade hele lortet til VVS'eren? 
2. Hvad koster sådan en omgang? Det er jo noget med at trække 5 meter afløb i en eksisterende kælder, og bore et hul op hvor man gerne vil have køkkenvasken. Og vandet er jo bare nogle pex-rør. 
3. Skal et sådant afløb laves i fuld størrelse faldstamme, eller kan man nøjes med f.eks. 50mm rør, hen til en eksisterende faldstamme? 

Et eksempel kunne være det vedhæftede billede, hvor man bytte rundt på "køkken" og værelset lige ved siden af.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke det sværeste, og - fordi der er kælder med fine synlige rør, tager det ikke en vvs’er lang tid at slutte det til. For du borer jo naturligvis alle huller og forbereder alting selv, så han blot skal tilslutte hhv afløb (som han kan afslutte med en prop, hvor du kan tilslutte vask mm) og balofix/kuglehane, hvor du efterfølgende kan tilslutte vask osv.

Dermed er det både lovligt og korrekt udført efter min mening. Er du ligeglad med det og forsikringsrisikoen, kan man også gøre det hele selv. Skal vist iøvrigt også anmeldes til BBR, hvis du ændrer rum antal osv
Helt enig med HrT. Det med afløb og vand er ret let at lave. 
Der bliver noget usikkerhed omkring nedgang til kælder. Kan den fortsat være i det nye værelse. Jeg mener nu ikke at det skal ændres i BBR da det er indvendig og ikke ændrer rum antal. 
Selv om det er du efterspørger er ret nemt så kommer det samlet til at koste nogen penge. Der skal sikkert nyt inventar og der skal ny el installation. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er nu okay. Selve køkkenet skal alligevel skiftes så der er fin mulighed for at få rykket rundt 
Der bliver vel også en lille smule el at ordne? For rummet ved siden af er jo ikke udstyret som køkkenet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis