Pæn overflade på inderside af ydervæg

Hej LDS,

Jeg kigger på at købe et nyt hus. Budgettet er primært til et dødsbo, som løbende skal istandsættes. De fleste af dem har forfædelig beklædning på væggene af tapet, afskalninger og andet gøgl. Planen er at beklæde alle indervægge, og lofter, med 12mm fibergips, og på den måde få en flot overflade i huset. Her er det jo som sådan ikke noget problem at lukke tapet, listelofter og andet lort inde. Jeg er dog lidt mere i tvivl med ydervæggene. De huse jeg har i kikkerten er er for det meste murstenshuse, med to lag mursten, og hulmursisolering imellem. Kan jeg med ro i sjælen bare banke 12mm fibergips på indersiden, af ydervæggene, uden at rense dem helt ned, eller skal jeg ned til rå mursten, inden jeg evt. kan sætte fibergips på? Vil umiddelbart mene fibergips er den nemmeste måde at få en helt glat indervæg på. 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have alt organisk af, og det vil sige også tapelklister. 
Den billigste og pæneste måde er sikkert at pudse væggene op med mørtel. Hvilken type og hvordan præcis kommer an på hvordan det er i det hus du køber. 
Det med at "lukke tapet, listelofter og andet lort inde " er ikke vejen frem. Det skal pilles af og så skal det laves ordentlig. Der er jo også noget med efterisolering, dampspærre, og elinstallationer som skal flyttes med ud hvis man bare knalder noget uden på. . 
Er der ikke råd til det overalt i første omgang så må man give det en gang maling og så tage det når pengene er der. 
Et godt råd er at bo i huset nogle måneder så fornemmer man bedre hvad man kan leve med og hvad man SKAL have lavet bedre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også