Flytte HD fra gammel pc over i ny

Man har da lov at være heldig engang imellem  
Har lige købt en anden bærbar pc, for at slippe for besværet med at installere alt på ny, prøvede jeg at flytte HD over fra den gamle, den brokkede sig godt nok nogle gange i opstarten, men trykkede bare Esc, så efter et par genstarter virker alt perfekt.
Der sad en forholdsvis ny SSD på 1T i den gamle pc, så rigelig stor til mit brug.
Jeg flyttede også RAM over, da der var plads til en ekstra blok, så nu er der 16 GB (ved ikke om det har nogen fordel, men så ligger de da ikke bare i skuffen)
Begge er Lenovo laptop, men forskellige modeller.

Vi prøver igen, i morgen --
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gjort samme sidst jeg opgraderede fra Intel til Intel, det var dog på Windows 7. Formoder du har win10 laptops på dine - i så fald lidt forbløffet hvis Windows ikke brokker sig over et totalt nyt maskin-id ifbm licensen. På den anden side er laptops jo født med en indbygget oem licens, kan være den bare skifter til den nye  
Piskeris skrev den 10-03-2023 12:47:51

Jeg har gjort samme sidst jeg opgraderede fra Intel til Intel, det var dog på Windows 7. Formoder du har win10 laptops på dine - i så fald lidt forbløffet hvis Windows ikke brokker sig over et totalt nyt maskin-id ifbm licensen. På den anden side er laptops jo født med en indbygget oem licens, kan være den bare skifter til den nye  
Du har fuldstændig ret, den bruger koden der ligger på pc.
Kikkede lige efter, og nu er det koden fra den nyindkøbte pc, der er registreret, og jeg har ikke indtastet den.
Man kan finde Windows 10 installations koden, ved at gå ind i Windows promt, som administrator og skrive
wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey

Vi prøver igen, i morgen --
Vedr det med ram, der skal du blot være sikker på det er samme type ddr 4 og hastighed på ram´n

Instalationen bliver aldrig det samme som en ren instalation ved og flytte en "gammel" disk over i en ny pc, de fejl og problemer og ubrugte link i registrerings databasen der ligger på disken slæber du blot rundt på.   At instalere programmer på en ny disk tager nu ikke den store tid og så er alt rent fra start 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis