Feedback på¨badeværelse

Vi skal have lavet nyt badeværelse (fra bunden, i tidligere staldbygning), og er i gang med at tegne på det. Da det ikke er så stort (217 x 377 cm), og vi ønsker både separat bruser samt badekar, har det voldt lidt udfordringer at komme frem til en "model", vi synes om   
Men det vil være dejligt, om I kunne have lyst til at komme med jeres erfaringer og input - også gerne helt andre idéer. Vi er meget åbne og vil bare gerne have den bedste løsning, da vi satser på, at dette bliver det sidste badeværelse, vi skal bygge   

Dertil har jeg et konkret spørgsmål til vores tegning:
Når vi gerne vil undgå en brusedør, og have det åbent som på tegningen, hvor lang bør skillevæggen bygges for at sikre, at der ikke kommer vand ud over det hele?
På tegningen her er den 137 cm, og jeg synes indgangen begynder at blive lidt smal og kringlet?

På forhånd tak for input    

Dane End Ragdolls - Stueopdræt af dejlige Ragdoll killinger - www.daneend.dk
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
137 cm er rigeligt. Jeg synes også det er pænest uden brusedør og som en ekspert engang sagde til mig, "om man skal svuppe vand væk fra en brusedør, eller de fliser brusedøren beskytter mod er jo det samme... 
Det stykke du har mellem brusevæg og håndvask er i hvert fald for smalt. Det bør ikke laves smallere end 80 cm.

Selvbygger med stort S. 
Den væsentlige årsag til at der kommer vand ud på fliser uden for bruseniche er fejlplacering af bruse hoved. 
Hvis du kunne sætte brusehoved på den nye brusevæg så kommer der ikke vand ud på gulvet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har du tegning med mål?
Så bliver det lettere at vurdere om der er plads til de ideer der måtte dukke op

Er der frit valg mht placering af afløb fra brus, toilet osv?

Er det primært badeværelse eller sekundært?
Hvis det er noget i SKAL bruge hver dag skal der være lidt mere plads, end hvis det er noget i bruger 5-10 gange om ugen fordi det primære er optaget
Annonce
Rummet måler som sagt 217 x 377 cm. Det eneste der ikke kan ændres, er at indgangsdør skal være placeret på den væg, hvor den er på tegningen. Vand, kloak osv. skal alt sammen etableres fra nyt, så her er ingen binding.
De gamle staldvinduer (ikke på tegning) mures til, og der skal så en eller anden form for ovenlys ind i stedet (vi bygger til kip).

Dette bliver primær badeværelse, suppleret af gæstetoilet andet sted i huset.

Jeg har korrigeret tegning en smule efter indlæg fra i går 😊

Dane End Ragdolls - Stueopdræt af dejlige Ragdoll killinger - www.daneend.dk
Som elvmand skriver, er det en god idé og flytte brusehovedet over på skillevæggen, så kan du bedre styre vandet, ikke render ud af niechen, og så lave afløbet overfor brusehovedet, måske i hjørnet.
Har i mere end et badeværelse?
Forslag

Dør flyttes helt til venstre
Badekar flyttes op til placering ved toilet

Håndvask kan placeres på “skillevæg”
Toilet hvor det nu passer mht mål og plads tæt ved håndvask 

Så vil der skabes væg plads hvor håndvasken er placeret i dag til håndklædetørrer/ophæng der hvor det skal bruges og der er plads når man kommer ud af badet
Jeg har nu prøvet at tegne forslag, og også arbejdet videre med idéen. Men synes ikke rigtigt, det bliver helt så godt som den første plan   Så den holder vi umiddelbart fast i.

Men hvad tænker I omkring fald? Jeg vedhæfter her en tegning med de ønskede 120x120 cm fliser, og det fald, vi håber overholder kravene?
Røde pile er faldretning, grøn streg er en lille kant ned til bruseområdet - og afløb vil så være linjeafløb under bruser.

Vand vil kunne samles ved brusevæggen, ved et evt. læk fra badekar. Men det vil ikke kunne stå ret højt, før det vil løbe ind i bruseområdet. Så der er jo ingen oversvømmelsesfare?

Dane End Ragdolls - Stueopdræt af dejlige Ragdoll killinger - www.daneend.dk
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis