Hej alle, jeg overvejer at investere i et nyt gulv til min bolig. Jeg elsker sildebensmønsteret, men jeg er i tvivl om, hvad der er bedst - laminat eller almindeligt trægulv? Det skal lige siges at jeg ikke er håndværker på nogen måder, men jeg tror ikke det er svært at lægge laminatgulv.
Jeg overvejer at købe et sildebenslaminatgulv der hedder "Lycia", men talte med deres kundeservice og fik af vide at det er fra Tyrkiet. De siger der er 20 års garanti og at det er bæredygtigt, men er i tvivl om det er det rigtige? -
https://doorhouse.dk/gulve/laminatgulve/sildeben-laminat/Er der nogen herinde, der har erfaring med at købe laminatgulv fra udlandet? Kan man købe gulv der er produceret i Danmark? Prisen er nok meget lavere i udlandet end herhjemme, men jeg er usikker på kvaliteten og hvor bæredygtigt det egentlig er. Er der nogen, der har erfaring med dette, og kan anbefale det? Eller vil I fraråde at købe gulv fra udlandet?
Så det blev faktisk til lidt flere spørgsmål end jeg havde regnet med
. Hvad synes i om at købe gulv fra udlandet? Skal man købe det i Danmark? Er der nogen her, der har erfaring med laminat og alm træ, og kan give nogle råd og anbefalinger? Tak på forhånd!