Kloak i hus fra 1958

Hej. Jeg er ved at købe et murermesterhus fra 1958 - og overvejer om man skal ha tjekket kloakken, med en tv inspektion, inden jeg skriver under.

Jeg ved dog ikke om det er nødvendigt.

Jeg har fundet nogle gamle tegninger, hvor der er ansøgt om ændring af kloaksystemet i 1965.

Er det sandsynligt at rørene er af beton? Og er det sandsynligt at de kan være defekt?



 Vh.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Betonrør var meget almindeligt på det tidspunkt - det er ikke noget problem at de er lidt utætte og at der siver vand ud imellem samlingerne.
Hvis du vil lave TV-inspektion af potentielle problemer - så er der også en masse andre ting du kan undersøge: Tæthedstest af hus, understrygning af taget, råd og skimmel, skorstenen, radonmålinger...

Forhåbenligt har tilstandrapporten fundet det meste.


Thomas_Mygind skrev den 08-03-2023 21:54:32

Betonrør var meget almindeligt på det tidspunkt - det er ikke noget problem at de er lidt utætte og at der siver vand ud imellem samlingerne.
Hvis du vil lave TV-inspektion af potentielle problemer - så er der også en masse andre ting du kan undersøge: Tæthedstest af hus, understrygning af taget, råd og skimmel, skorstenen, radonmålinger...

Forhåbenligt har tilstandrapporten fundet det meste.


 Tak for svar. Jeg er heldig at rørene er blevet skiftet til pvc rør. 


 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis