Kan dette være asbest?

Hej
Min kæreste og jeg er ved at renoverer er hus fra 1964. Da han købte det så gulvet sådan ud på et af værelserne. Jeg formoder at der har været et linoleums gulv eller noget gulvtæppe, der så er blevet fjernet. Jeg sidder nu og ser billederne igennem fra inden vi gik i gang med at renovere og studser pludselig over det hvide “pulver” der er på gulvet - mit spørgsmål er om dette kan have været asbest? 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja måske, men gulvtæpper, kan også efterlade sådan hvidt pulver, hvis de er gamle og gummiet smuldre.
Prøv at samle en lille bunke, og prøv om det kan brænde, kan det brænde er det ikke asbest.. (lav forsøget udendørs)

Vi prøver igen, i morgen --
Ja problemet er bare at værelset er renoveret og der er lagt nyt gulv. Jeg gik derinde og tog tapet ned mens det pulver nok har ligget der, men dengang så jeg slet ikke det pulver, det er først nu hvor jeg sidder og ser billederne fra før renoveringen at det falder mig ind og jeg opdager det og det undte mig hvad det er. Så nu frygter jeg om jeg er gået i asbeststøv.. derfor jeg vil høre om en af jer måske kunne sige hvad det er, men mulighederne er selvfølgelig rigtig mange og jeg har desværre ikke mulighed for at tage en prøve af det, da værelset som sagt er sat i stand
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gående ud fra at det var noget i opdagede da gulvtæppet blev fjernet, kan jeg ikke forestille mig hvordan asbest skulle være landet der.
Der er større sandsynlighed for at det er mel 🫢

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Okay - vi fjernede ikke selv noget gulv, men overtog det som det ser ud på billedet der, så jeg ved ikke hvad det er for noget der er blevet fjernet. Jeg sad bare og så billeder fra da vi overtog huset og stødte på dette billede og undrede mig over om det muligvis kunne være asbest støv der lå der 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvor havde du tænkt dig asbeststøvet under gulvtæppet skulle komme fra?

fase
Det er fjernet, og der er langt nyt gulv. Der kan ikke gøres mere og det kan ikke spores mere. Så det eneste du har nu er bekymring ud fra et billede. 
Det ligner ikke asbest, Der er ingen sandsynlighed for at der har været asbest i rummet, og du kan ikke gøre noget. 
Det bedste råd er at glemme de bekymringer. 
Når jeg forstørre billedet ses tydelige skoaftryk i det. Det tyder på at det er spildt maling. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også