PDF-Program

Hej, jeg har indtil nu brugt Adobe Acrobat Reader til at se PDF-filer med. Altså den gratis udgave. Men den er altså irriterende, den vil hele tiden ha mig til at købe en profudgave.
Er der her nogen, som kender et anden pdf-program, som er godt og gratis og ikke så pågående. 

Venlig hilsen
Knud
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med din browser. Chrome, Edge og Firefox kan vise PDF. I nogle skal du vælge den mulighed med et flueben om de vil bruge browseren eller den skal sende det videre.

Hvis jeg downloader en PDF fil fra Internettet via Edge eller Chrome har jeg intet problem med at se PDF filen, da der vises en lille boks, hvori jeg kan vælge at se filen, men jeg mangler en mulighed i browserne til at åbne en fil, der allerede er lagret på PC'en via en meny, hvorfra den kan vælges. Jeg kan bruge omvejen via dobbeltclick i stifinderen, men findes der en direkte vej fra browseren?
Annonce
Hvis det er Windows, højreklikker du på en pdf-fil og vælger "Åben med" og klikker på en af de muligheder der er.

Når du har fundet den browser (eller andet program) du vil bruge fremover. Gør du det samme, men i stedet for at klikke på det program du vil bruge, klikker du på "Vælg en anden app". Inden du klikker på det program du vil bruge fremover, sætter du flueben i "Brug altid denne app til at åbne PDF-filer"". Så har du din direkte vej fremover.

Hej, tak for jeres gode svar. Jeg havde slet ikke tænkt på muligheden at bruge browsere. Nu er Adobe slettet. Det eneste lille problem er at jeg ikke kan få Crome til at åbne med "åbn med". Kun Edge virker på den måde, -for mig i hvertfald. Men så får Edge osse en funktion på pc'en.

Venlig hilsen
Knud
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis