Jeg skal have monteret en Siemens Loftsemhætte, men der er et spær i vejen.
Emhætte har en motor i midten som er ca. 34 cm. på hver side. Den kommer imellem spær. På den modsatte side af spærret på billedet, højst sandsynligt.
Emhættens fladere boks er 6 cm høj, og det er denne der er "problemet".
Loftets gips plade er ca. 1.5 cm tykt. Der er ca. 1.5 cm luft mellem spær og gips plade.
dvs. 3 cm. plads. Så langt så godt.
Men jeg mangler 3 cm.
Spærret måler 4.5 cm x 14.5 cm.
Der er ca. 1 m mellem hvert spær.
Skal der laves udveksling på spærret, hvis jeg skærer 3-4 cm. af i bunden, ca. 50 cm langs.
I så fald, hvordan?
Ekstra spørgsmål. Hvad er de 2 flade brædder til? Er det til montering af gips pladerne?
Jeg har vedhæftet 2 billeder. Emhættens mål, og hvordan det ser ud på loftet.
Tak og god dag.