Tæpper på skævt og spartlet trægulv?

Hej GDS'ere

Jeg har netop købt et hus fra 40'erne og prøver at shine 1. sal lidt op. Er helt grøn i gør det selv. Etagen består af 3 børneværelser, repos og toilet. Der skal væg-til-væg tæppe på repos og værelser (børnenes hedeste drøm) og jeg er, efter snak med tæppemand, ved at skrælle mig gennem diverse gulve og ned til de oprindelige gulvbrædder. Der er forskellige løsninger i alle rum...

Brædderne er selvfølgelig enormt ujævne, og er på reposet spartlet over med noget gråt, som smuldrer (cement??) (Første billede). Tæppemandens idé er at lægge tæpper direkte på de skæve gulvbrædder, men bliver det ikke grimt? Hvad ville I gøre? Og hvad gør jeg med de spartlede gulve?

Og har I tips til at få de gamle masonitplader med 10.000 søm af?

Pointen er at få nyt tæppe + maling, men undgå den store omgang med at ordne vægge, nye paneler, døre osv. Der er nok at bruge penge på 😁

Alle ideer og tanker om mine gamle gulve modtages med kyshånd.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
23947 7480
Velkommen på lds. 
De 3 nederste billeder viser noget gulv som sagtens kunne bære et tæppe. Der er ikke andre gode veje med alle de søm end den du er i gang med. Jeg kan se du har en iniversaltang liggende. En lille skævbider ville nok være mere egnet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Mth91
Mth91 Trådstarter
2
ev elmand skrev den 07-03-2023 22:14:32

Velkommen på lds. 
De 3 nederste billeder viser noget gulv som sagtens kunne bære et tæppe. 

Tak! Du har nok ret - måske er jeg ved at udvikle perfektionisme. Hvad med det øverste, hvad ville du gøre der?

Jeg kan se, at der også ligger en lille graveske fra haven. Det er ikke mig, der har været i gang med den! Finder en skævbider i stedet.
ev elmand
ev elmand
23947 7480
Jeg ville nok beholde de tynde masonite plader på hvis de er hele.. Men når man er begyndt, så skal man jo have dem af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også