Hvad betyder “let tilgængelig” egentlig helt præcis? VVS

på nuværende tidspunkt sidder vores vandmåler i et viktualiarum, der går ned i krybekælderen, under en indvendig trappe.
Vi overvejer kraftigt at fjerne viktualiarummet og lægge gulv istedet. Så vil vi lave en lem i gulvet, så der er adgang til krybekælderen. Dog er krybekælderen kun 40 cm høj.
Man kan godt kravle dernede og vi ville lave lemmen næsten lige ved måleren, men man skulle ligge på maven dernede og arbejde hvis det var og måske kravle 30-50 cm eller sådan, for at være helt ved den.
Må man det? Eller vil det ikke være klarificeret som let tilgængelig? 🤔

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jeg bestemt ikke betegne som let tilgængelig, vandure skal skiftes en gang imellem, så lemmen bør være lige over uret.
Eller få vanduret flyttet udenfor, i en målerbrønd.

Vi prøver igen, i morgen --
GodeVen
GodeVen
709 5220
I mit sommerhus er måleren i en "brønd" udenfor. Den er næsten en halv meter nede i den cirka 30 cm bredde "brønd". Den er placeret så man kan aflæse den oppefra. Der er et løst låg med isolering.

Den placering er standard for alle sommerhuse i området.
Steensen
Steensen
2623 8700
jeg boede i et lejet rækkehus engang, hvor hoved ventil og måler sad lige under lemmen, men i krybe kælder som du har. Det skulle sidde lige under lemmen, ellers var det ikke godt nok.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis