Jeg har købt en landejendom hvor udlænger før har været indrettet til dyrehold. Ud for den længe jeg nu bruger mest, som nu har fladt gulv, ingen trug mere, er et afløb som er stoppet til (ikke på billedet), så jeg kan få en stor sø udenfor... Fra det afløb løber der tilsyneladende et rør til det firkantede kunstige hul på billedet. Jeg går ud fra at det oprindeligt var noget man brugte til at få gyllen ud af stalden, men ved meget lidt om dyrehold...
Det hul på billedet er fyldt med jord og småsten og græs. Men der må være noget afløb, kan kun fylde 5-10 cm vand i, så kommer det ikke højere.
Er der nogen gode råd til hvordan sådan en ting normalt er konstrueret? Det ville være rart at finde "hullerne" uden at skulle grave alt op af den?
Ja, jeg er bybo, men lærer gerne... :-)
Tak!