Danfos termostater?

Goddag, jeg mangler hjælp til at gennemskue, hvilke Danfos termostater der kan erstatte disse to modeller (Tre første billeder)? Ved ikke om ventilen er fra før eller efter 1980-1990. Håber nogen kloge kan hjælpe, pft. 😊

Pt. kigger jeg kan Danfos RA 2990 modellen til udskiftning af de andre Danfos termostater (De sorte, fire sidste billeder).
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage en af hver type termostat af, så det er muligt at se selve ventilen. Det kan gøre det nemmere at fortælle, hvilken termostat der kan bruges. Normalt er der forskellige adaptere med, når der købes en termostat. 

fase
Må jeg ha lov til at spørge hvorfor du vil skifte? I følge min erfarinf fra for 10 år siden hvor jeg skiftede både termostat og ventilen  Til den du viser, så er det eneste man får ud af det at det ser pænere ud.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der følger en række adaptere med til Danfoss Ally termostaterne. Derudover kan man bestille ekstra adaptere til de specielle modeller, der ikke følger med som standard. I pakken, når man køber termostaten, er der et skema med tegninger af de forskellige typer gamle termostater, som understøttes. Måske kan du finde skemaet på deres hjemmeside.

Mvh. AllanE
Hej Jonas
Jeg lavede sådan en i gamle dage hvor vi forhandlede danfoss termostater, måske den kan bruges ?

MVH
Pallesen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis