Reparere flækket trædør ved hængslet.

Hejsa

Døren til vores pavillion blev desværre revet af i stormen.
Det er en ret tung dør med termorude, som er en del af en dobbeltdør, så den er ikke sååå nem at skifte.

Døren er blæst op og hænglserne er "vredet" ud af træet som er flækket. Vil man kunne reparere dette?

Jeg tænker om man med en multicutter kan skære det flækkede så det kan løftes af og "såret" renses så kan presses sammen igen. også lime det sammen og fylde borehullerne med Epoxy.

Efter hærdning - slibe, male og bore hullerne op.

Epoxy stærkt nok og velegnet til at reparere med? Kan jeg forvente at det er til at bore op igen og skrue hængslet i igen? (Der er en 1 Styrepind og 1 skrue i hvert hængsel)

Hvis I har andre bedre forslag, modtages de med kyshånd.




2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke satse på epoxyudfyldning er stærkt nok til at holde døren.

Fyld revnen op med trælim og spænd sammen med rigeligt med skruetvinger. Monter øverste hængsel højere oppe så du kommer op til raskt træ. Så skal det nok holde, 



Selvbygger med stort S. 
Læg døren ned, så revnen vender op, og fyld så meget trælim ned i revnen som overhovedet muligt, inden du sætter nogle stykke bræt på hver side og spænder sammen med skruetvinger. Når trælimen er tør, så tager du noget fint savsmuld og blander med trælim, og fylder i skruehullerne. Du skal bruge en tynd pind / grillspyd / søm / skrue eller hvad du har, for at få det stoppet godt ned så hullerne er helt fyldte. Når det er tørt, så borer du ca. 1/3 af skruedybden for, og - hvis muligt - så brug nogle længere skruer end før.

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også