Bosch vaskemaskine. I-DOS spørgsmål

Hej
Er der nogen der ved om de Bosch vaskemaskiner med automatisk i-DOS-doseringssystem til flydende vaskemiddel og skyllemiddel vil starte vask, uden at der er vaskemiddel og skyllemiddel i skuffen?

Jeg er lidt overfølsom overfor dufte og lugte og vil ikke have at skuffen dufter af noget. 
Jeg har altid brugt sådan en plastik kugle, som man fylder op med vaskemiddel og smider ind i tromlen. 

F.eks denne vaskemaskine:  https://www.power.dk/hvidevarer/toejvask/frontbetjente-vaskemaskiner/bosch-serie-6-wau28pa0sn-vaskemaskine/p-1417812/
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste vaskmaskiner dosserer bare vandet uanset om der vaskemiddel i skuffen eller eller ej, så fortsæt med at bruge kuglen.
For at være sikker så køb en maskine uden i-Dossystem.

fase
Maskinen vil vise, at der skal fyldes sæbe/skyllemiddel på, men vil starte desuagtet. Man kan også slå funktionen helt fra. Så vil den ikke forsøge at suge sæbe op fra skuffen.
Men jeg ved ikke hvorfor der skulle komme dufte fra skuffen. Det er jo bare en beholder, hvor man hælder sæben i stedet for emballagen. Hvis man ikke kan tåle dufte, så bruger man vel ikke parfumerede produkter, så hvor skulle duften komme fra?

Hvis maskinen er som min, så skal man bruge dosseringsautomatikken til skyllemiddel, da der ikke er et seperart rum til manuel påfyldning af dette. Vaskemiddel er der et rum til manuel dossering. Det virker i øvrigt rigtig godt - jeg skal aldrig have en maskine med manuel dossering igen.

Min har 3 rum: ét til manuel dosering, ét til autodoseret vaskemiddel og én til autodoseret skyllemiddel.
Man kan vælge fra vask til vask om auto-dosering skal slås til eller om den skal tage fra den manuelle doseringsskuffe.

Mvh. AllanE
Mange tak. Jeg ville have en Bosch og har læst at Bosch og Siemens har den samme ejer, så jeg har købt en Siemens uden i DOS. Men dybden af vaskemaskinen har været afgørende. Siemens er ikke så dyb, så der er god plads til vandrør bag maskinen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis