Få terrasse havefliser 60X60 op!!

Står i den sitation at nogle af mine terrasse  betonfliser på 60X60 skal op og lægges om. Findes der en god og forholdes nem måde at få den op på. De vejer ca 48kg stk
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løft fliserne med hænderne og flyt dem med en sækkevogn. Brolæggerne bruger en vogn med en sugekop, men de flytter også mange fliser om dagen.

fase
Hånd sugekop (vakuum løfter) den du pumper med foden er en mulighed.
Men 48kg er stort set max for den!!!
Tænker jeg finder et par smalle mejsler på 3mm og så vipper den føreste op….så bliver det nok nemmere med de andre da det kun er 5-6 stk på samme linie.
Ellers brug en spade i stedet for mejslel, eller et koben.
Når først den første flise er væk, kan du let vippe de resterende fliser med en skovl, og skubbe en sækkevogn ind under.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg tilslutter mig Kolding75, JHB, Søren O og S. Fabrins udmelding.
-Dog har jeg erfaret på den hårde måde, at det er en fordel med at have lidt...ahem...kropsmasse som vægtstang    (ellers ryger man med for over, og kanten på fliserne bliver ikke holdt tæt og så er der kvaje-bajer til hele holdet!   )

Evt. Kan du leje en "pony" (og nej ikke de små kødscooteren på 4 ben der spiser græs!), men der i mod nedstående billede jeg har vedhæftet. De lejer dem ud flere steder.
Jeg har være ret glad for at bruge den når det drejer sig om mindre belægnings opgaver med genopretning af fortovs fliser.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis