Søger venlig sjæl med amperetang der kan måle start strøm.

Jeg søger som sagt en venlig sjæl med en seriøs amperetang der kan måle korrekt start strøm på en 220v 0,75 hp, grundvandspumpe. 
Det skal være en af de dyre instrumenter med en rigtig "inrush" måle funktion der måler præcist. 

Årsagen er at jeg skal vurdere hvilken størrelse inverter jeg skal anskaffe mig for at kunne starte pumpen, da den skal have backup strøm i tilfælde af strømafbrydelser. Producenten oplyser kun et maksimalt forbrug på 1000w, hvilket nok ikke helt stemmer overens med det egentlige startstrøm forbrug.

Jeg befinder på Vestfyn.

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Jeg søger som sagt en venlig sjæl med en seriøs... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JohnLarsen skrev den 03-03-2023 16:33:30

Har i ikke en vandsensor eller to tilsluttet en hørbar alarm?

Det skal vi have, men det er ikke rigtigt nok når vi gerne vil kunne tage på weekend udflugter og ferier. Specielt fordi vandstanden ved pumpesvigt kan nå fødesneglen til træpiller i bunden af siloen, hvilket føre til at varmen ryger i hele hytten. Heller ikke så godt hvis man er væk en weekend om vinteren. Så som det nok kan fornemmes går jeg mere efter en komplett idiotsikker løsning. 😅



ev elmand skrev den 03-03-2023 22:24:28

Er de 2 pumper ens. Ellers kunne det jo være en ide at tilslutte inverter til den mindste pumpe. 
Pumperne er samme mærke og model, men den nye er lidt mere effektiv og har samme specs, men  med mindre forbrug. Men håbet et at de begge kan tilsluttes inverteren så der også er mekanisk backup selv ved nødstrøm, because why not. Inverteren har UPS funktion så den slår kun over på batteri ved strømsvigt. 

 


"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis