Opvaskmaskine i gammelt køkken

Vi vil gerne installerer en opvaskmaskine i vores gammel køkken.

Gerne i det skab markeret med orange på billedet.

I mit kreativ hoved, kunne jeg godt tænke mig at genbrug lågen, så den bliver ligesom en indbygnings opvasker.

(Men jeg forstår at det kan være vanskeligt).

Så vil gerne høre hvad andre synes, kan det lade sig gøre?

En smal opvaskmaskine som er 45, der er altså plads i skabet, da den er over 50 i breden.. lågen er 54cm i breden og 75cm i højden… så tænkte jeg bare at flytte hængslerne for neden, og håndtaget i midten for oven.

Vi har stikkontakt installeret, skal bare have en vvs’er til alt som der behøves på det punkt.

Problemet er lidt.. at det er et godt lavet snedker køkken, så inde i skabet, er der 2 hylder og selvfølgelig bunden er også en hylde.. så der skal jeg nok have skåret ud for at maskinen kan komme til at stå på gulvet.

For mig ser jeg ikke at der skulle være noget i vejen for dette projekt, men det kan være der er andre som er lidt mere viden om sådan noget.

Måske ender det med at vi alligevel skal skære væk, og nøjes med et fritstående?

Glæder mig til at høre jeres meninger. 
Vi vil gerne installerer en opvaskmaskine i vores... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens få resten af skabet til at holde. 
Hvis der er en hylde som er gennemgående så skal den understøttes tæt på hvor den saves over. 
Maskinen kan stå uden fastgørelse, men kan tippe forover hvis man f.eks. hiver begge fyldte kurve ud samtidig. Det kan imødegås ved enten at give den en skrue i de huller der er i siden, eller at dit køkken er sådan indrettet at maskinen netop går helt op under bordpladen. Så kan den ikke tippe.
Så det er " bare " at kende maskinens mål og så lave den plads der skal til. Kan du undgå at save i sokkel så får du maskine op i en mere betjenings venlig højde. 
Hvis det går lidt ud over stabilitet i forrammen, så kan i jo sætte skruer op igennem forrammen og op i den nye bordplade. Husk at afpasse længden på skruen så den ikke stikker oven ud.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis