Reparation af bøgeparket

Hey

I ombygningen af lejligheden kommer jeg til at stå med et bøgeparketgulv der har nogle huller og mellemrum her og der. Hvad er den bedste fremgangsmåde at lave den her type udfyldninger, så det bliver et pænt resultat?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Anders K
Anders K
788 8220
Det letteste var jo nok at ilægge et dørtrin :-)

Med venlig hilsen

Anders

alexdecker
alexdecker Trådstarter
22
Nej, for døren og murene omkring bliver fjernet (laver køkken-alrum), så det skal helst ende med at være et pænt gulv uden huller :) 
BOFH
BOFH
2186 8600
Det er et flot gulv!

Hvis der er noget under til at støtte kunne man skære en stribe fri ved enderne og ilægge et tværgående stykke - endestødene på hver side af døren flugter alligevel ikke.

Noget andet er at parketten ser ud til at være lidt slidt da der er mellemrum ved mange af stavene - det indikerer at limen (hvis anvendt oprindeligt) er ved at give op  - det er stadig sømmet til underlaget så hvis man kan leve med revnerne er det ikke et problem og det har isf stadig mange år tilbage.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

alexdecker
alexdecker Trådstarter
22
BOFH skrev den 02-03-2023 10:23:01

Det er et flot gulv!

Hvis der er noget under til at støtte kunne man skære en stribe fri ved enderne og ilægge et tværgående stykke - endestødene på hver side af døren flugter alligevel ikke.

Noget andet er at parketten ser ud til at være lidt slidt da der er mellemrum ved mange af stavene - det indikerer at limen (hvis anvendt oprindeligt) er ved at give op  - det er stadig sømmet til underlaget så hvis man kan leve med revnerne er det ikke et problem og det har isf stadig mange år tilbage.

/BOFH

Tak for svar! Jeg tænkte faktisk også på om det bare var så enkelt som at lægge et bræt på tværs efter jeg har skåret plads til det. Det kommer nok til at se lidt "repareret" ud, men det er måske bare en konsekvens af at lave tingene om på den måde.

Jeg har selv været i tvivl om det var for slidt. Jeg fik det slebet og ludbehandlet, og har fortrudt bittert, og ville gerne have det slebet igen og matlakeret, da det simpelthen tager imod for mange pletter. Men ved ikke om det kan tåle endnu en gang slibning. Det er trods alt lidt gammelt uanset hvad…
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis