Udendørs vandhave virker ikke

Vi har en vandhane på ydermuren af huset, som vi bruger til haveslangen. Der vil nu ikke komme vand ud af den. Jeg har forsøgt at åbne den, men kan ikke se, at der skulle være noget galt imuddelbart. Der er tale om en "Moro Garden 2" hane, dvs. den er frostsikker. Der er en indvendig på balofix på røret til hanen, som jeg har sikret er åben, hvilket den er. Sidste år, kunne den nogle gange have brug for, at man "gav muren ved siden af hanen et smart" før vandet kom ud, men så løb det fint og med stor kraft. Jeg har overvejet om der kan være en blokering i et indvendigt rør, men med den kraft der plejer at være på vandet, kan jeg ikke forestille mig hvad det skulle være, da min logik siger mig, at en opbygning af kalk og skudt ville ske mere gradvist. Jeg har forsøgt at google funktionsfejl på den hanemodel, men der kommer absolut ingen hits op, som jeg ville kunne tjekke af eller prøve. Inden jeg evt. bestiller en VVS'er, vil jeg lige høre, og nogen herinde kender til et problem/løsning der kunne lyde lignende, eller evn. kender hanemodellen og kan have nogle bud på, noget konkret ved hanen jeg kan fejlsøge på? :-)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
23947 7480
Velkommen på lds.
Det kan være spindelen der er gået løs. Du kan lukke for balofix inden dørs, og så skrue hele hanen af udvendig. Hvis der greb så skal denne af først. Så trækker du en 40-45 cm stang ud med lukke prop i enden. Du kan så se om det er gået fra hinanden. 
Medens den er ude kan du prøve at åbne balofix og se om det giver noget. Herunder billede af reservedels sæt til den hane 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis