Tips til skillevæg børneværelse Prøve-selv-mand 236 8781 28-02-2023 10:47 Hvilke reglar anvender man typisk som skelet til skillevæg i almindelig parcelhus, er det 50x100 mm.Hvordan får man lydisoleret en skillevæg best muligt. 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
GlennovitS 1 7000 28-02-2023 23:11 Hvis væggen skal være så lydisoleret som muligt, ville jeg gå med et stålskelet. Det er lidt dyrere end træskelet, men skulle være mere lydisolerende. Og så selvfølgelig isolering i væggen 😊Stålskelet fås i forskellige dimensioner alt efter hvad ønsket er. Men f.eks. 70mm stålskelet med 2 gipsplader på hver side (samlinger i 1. og 2. lag forskydes).Og så skal der fuges rundt om væggen for at lukke af for lyd.(Skal der hænge tunge ting på væggen, skal man evt. lige huske at have et skruefast pladelag som første lag.)Men det er selvfølgelig bare en måde at gøre det på 👍🏼 Håber det kan bruges som inspiration
BOFH 3911 8600 28-02-2023 23:53 Murstensvæg er bedst.Til lette vægge selvfølgelig isolering som fyld og fuges tæt hele vejen rundt fra begge sider. Fibergips er tungere og dæmper bedre end alm gips.En yderligere variant er at lave forskudt skelet i væggen så gips skrues i et sæt lægter fra den ene side og imod et andet sæt lægter fra den anden side, derved er det sværere for vibrationer at forplante sig igennem væggen da skelettet ikke er gennemgående./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
ev elmand 30536 7480 01-03-2023 00:25 Fibergips og så fuge hele vejen rundt- Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Sumsar 49 8000 01-03-2023 10:42 Som andre også har nævnt, det gælder om at eliminere den direkte kontakt mellem de to rumJeg har været igennem samme øvelse med et stort rum der skulle deles i toDer blev skåret et spor i gulvet, så væggen kunne monteres ned i beton-dækket og gulvet blev skilt fra hinanden mellem de to rumVæggen blev bygget med 45x95 reglarMellem reglar og gulv/vægge/loft blev der monteret noget filt, så reglar ikke havde direkte kontakt til originale vægge, betondæk osvPå den ene side blev fibergipsen monteret direkte på reglar, på den anden side havde jeg noget filt der blev monteret på reglar inden fibergipsen, for at skabe “afstand” til skelettet (det kunne måske med fordel være sket på begge sider af væggen og ikke kun til den ene)Mellemrum blev fyldt med 70mm isoleringLoftet blev også pillet ned, så loftet heller ikke ville være gennemgående mellem de to rumTil sidst blev der fuget på begge sider, hele vejen rundt
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her