Carporttag kondens

Hej alle,

Har en carport fra 80'erme, som jeg vil lukke af med klinkbeklædning, vindpap og dør for at lave det om til et værksted. Ville egentligt også gerne isolere vægge og loft for at holde det frostfrit. 

Taget er et fastlock uni et lags plast. Desværre drypper der en del kondens i perioder. 

Vil det overhovedet være muligt at isolere og lave et nedsænket loft evt. Med dampspærre for at holde fugten på den rigtige side og dermed undgå kondensdryp? Eller skal der et andet tag til?




4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis rummet normalt ikke opvarmes, skal der ikke være dampspærre, så vil den i perioder sidde på den kolde side, afhængig af rum/udetemperatur.

Jeg har et lille uopvarmet skur, også med fastlock uni enkeltlag, jeg har skruet troltex op mellem spærene, de er skruet op på undersiden af lægterne, det gør at der ikke kommer kondensdryp.
Jeg har lavet et lille lysbånd, bare en fastlock, der også er skruet op under lægterne.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens,

Tak for svar.

Men er det fordi det så er din troldtekt plader der aftager dryppet eller er det fordi Troldtekt pladerne holder lidt på den varme luft på indvendigt side og du dermed har samme temp. På over/underside af dit fastlock tag?

Hvis jeg laver et nedsænket loft med 100mm isolering (og 100mm luft fra isolering til underside af tag) vil jeg så få mere eller mindre dryp fra taget?

Det er det jeg søger svar på. 
Det drypper ikke på troldtek pladerne, det er den stillestående luft mellem dem og taget, der gør der ikke kommer kondensdryp.
Ja hvis du isolere som du beskriver får du ingen kondensdryp, men du kan godt have mindre afstand mellem tag og isolering.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis