Badeværelse - gasbeton /gipsvæg spartel

Hejsa,

Jeg er startet på et renoveringsprojekt af badeværelset, efter det gamle spabad ikke kunne mere. Vi vil derfor gerne have et nyt badekar ind og samtidig have spartlet og malet.

På væggen med gasbeton har der siddet nogle sten, som desværre har hæftet rigtig godt og har derfor lavet nogle større huller i forbindelse med nedtagningen. Min bedre halvdel er meget begejstret for Conteco, som vi gerne vil prøve.
Men hvordan starter jeg med at få lappet gasbetonen. Findes der en spartel jeg kan lukke disse store huller med og efterfølgende fuldspartle, inden jeg påbegynder med Conteco?

I resten af rummet er der gipsvægge, her skal jeg nogle steder have vådrumsmembran på, men er det direkte på gipspladen, eller er det efter spartel?
Når jeg er færdig med spartlen, så vil jeg gerne male direkte uden filt. Nogen erfaringer med en god spartel til dette formål som kan males på - evt. med en forankringsgrunder (det med filt er dog ikke helt uddebatteret herhjemme :)).

Beklager hvis noget af det lyder dumt eller forkert, men vil gerne prøve selv denne gang, så jeg er lige på en lille rejse her.

Har kigget lidt på denne, men ved ikke om jeg kan bruge denne for hele rummet og om den er god nok til at lukke hullerne med:
LIP Vådrumsspartel 

Vådrumsmembran:
LIP VS 30​​​

Tak skal i have.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også