Ældre Inca-afretter

Jeg har været så heldig at få fat i en næsten komplet ældre afretter af mærke Inca (model 343.132) - se billede. Jeg er lykkedes med at finde noget gammel dokumentation på den, men mangler at finde ud af, om knivene på sådan en fætter er noget man kan slibe, eller om der skal nye til? Og om det i givet fald er Ebay eller en dansk forhandler, der kan tænkes af have den slags vintage-tilbehør. 
Der fulgte også en "hat" med som angiveligt kan forvandle den til tykkelseshøvl, men den havde tidligere ejer aldrig benyttet sig af. Dokumentationen på den del er meget sparsom, så gode råd og erfaringer om den type maskine modtage med tak.


Rune Michaelsen

Jeg har været så heldig at få fat i en næsten... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen - her er et billede af "hatten" der skulle kunne forvandle den til tykkelseshøvl. Hvis jeg kan få dig til at tage et par billeder af din vil jeg blive glad. Jeg er lidt nysgerrig på hvordan landet oprindeligt har set ud. På min er det blot et stykke træ på et vinkelbeslag. Er jeg så heldig at du eventuelt har noget dokumentation på den? 

Rune Michaelsen

Det var lige nøjagtig sådan en anordning min Den Gamle havde til afretteren, hvor den er blevet af ved jeg ikke.Jeg har ingen dokumentation til  den, men jeg har taget nogle billeder af maskinen, specielt af hvordan landet er monteret og det er originalt. Jeg håber du kan bruge oplysningerne.
God fornøjelse med maskinen.
Mvh Finn V. Petersen.
Tusind tak - jeg må se om jeg kan få kreeret et bedre land til min. Det ser ud som om det kan vinkles. Det tænker jeg ikke er så vigtigt, men praktisk at det kan justeres uden brug af værktøj.

Rune Michaelsen

Jaae der må jeg jo så sige, at jeg har haft stor gavn af at landet kan vinkles.
Hmm - jeg må se om jeg kan finde et land et eller andet sted - alternativt være lidt kreativ selv. Det er mest det med vinklen, der virker lidt vanskeligt at eftergøre.

Rune Michaelsen

Annonce
Hej rukumi.
Jeg har netop anskaffet mig en INCA, umiddelbart meget lig din. Inkl. "hat".
Hvor har du fundet typenummeret?
Har ikke fundet typenr. Men kan da prøve at finde det. Det vil dog vare nogen tid inden jeg vender tilbage, da jeg skal have båd i vandet og klargøre den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis