Vindue i skillevæg

Jeg vil lave en skillevæg i et stort lokale, så jeg får 2 mindre. Desværre vil der kun være dagslys i det ene, så for at kompensere for dette, vil jeg lave et aflangt vindue under loftet.
Jeg har prøvet at finde et sted man kan købe sådan et, men jeg kan kun finde udendørs vinduer. Hvis der er nogen der kender et sted, sig endelig til.
Jeg regner med selv at skulle lave det, hvilket jeg mener at have styr på. Jeg kan dog ikke gennemskue, hvor man køber træ til den slags. Jeg kan vel ikke rigtig bruge forskallingsbrædder. Kan man købe bearbejdet træ til sådan et formål? Jeg har tjekket hvad jeg kunne finde hos Bauhaus, men synes ikke rigtig der er noget.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
23947 7480
Velkommen på lds. 
Du kan sagtens bruge pæne høvlede forskallings brædder. Gå selv med ind på trælast lager og udvælg dem med mindst bomkant og  knaster. Og køb så rigelig så du igen kan sortere de dårligste dele fra. 
Så sætter du en liste på hele vejen rundt. Sætter glasset i og sætter igen en liste. Det er den nemmeste måde hvis du vil have en trækarm.
Jeg har lavet 2 vinduer ved siden af hinanden i murstens væg ( new yorker på den ene side)
For at få mest mulig glas, skar jeg 2 stykker glas som passede. Satte glasset ind og fugede på begge sider med siliconefuge. 
Det er en fordel at være 2, så den ene kan holde glasset medens den anden fuger. Jeg taler af erfaring da det ene glas styrtede ned over mig, ramte gulvet og smadredes i 1000 stykker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Burgossen
Burgossen Trådstarter
3
Tak for velkomsten.

Min tanke var at lave 2 rammer, og have glasset (lidt større end den indvendige del af rammen) imellem. Men din version lyder som om der kun er én ramme. Kan du ikke tage et billede, så jeg kan se om jeg har forstået det rigtigt?
På forhånd tak!
Burgossen
Burgossen Trådstarter
3
Det ligner en rigtig god løsning. Tusind tak for det!
ev elmand
ev elmand
23947 7480
Skal det være vindue ud til det fri, så skal der være tætnings bånd m.m.
Men den simple vindue i en indvendig skillevæg, behøver kun at være 1 bræt med en liste sømmet fast på hver side af glasset. 
Den jeg har lavet har ineg ramme med er limet ind direkte i murhullet med silicone. Men du har endnu ikke oplyst hvilken type mur det er. 
Er det gipsvæg, så kan afslutnings bræt være rammen til vindue 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Find byggemarked

Vi har samlet alle byggemarkeder i Danmark.
Søg på postnummer her:

Se alle byggemarkeder her