Keramisk kogeplade.

Vi har fået opført spritnyt køkken, med keramisk kogeplade, som jo så mange har i dag, men jeg er overrasket over, hvor hurtigt man får svinet kogefelterne til.
Det er simpelthen brændt fast ned i kogepladen, så når man stryger en finger hen over det, så kan man næsten ikke mærke det.

Vi har sådan noget specielt i en flaske, noget lyseblåt stads, som jeg har gnedet og gnedet til sindsyghed, men det VIL kraftstejl...... ikke komme af.

Det er lidt ærgerligt synes jeg, godt nok skal man da kunne bruge sine kogeplader som et redskab, men det er ikke mere end 3 mrd. gammelt og jeg er da forbavset over, at det allerede ser så gammelt ud.

Mærket er Gorenje og har da heller ikke været billigt.
Jeg kender ikke så meget til den slags nymoden stads, men kan det have noget at gøre med måske, den kvalitet som materialet er fremstillet af, er der forskel på disse mærker ?

Hjælp, hjælp !!!

Mvh
Selvbyggeren
Vi har fået opført spritnyt køkken, med keramisk... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal vi ikke lige få det helt på det rene...

Altså der findes 2 slags plast ( den helt grove opdeling ) Thermoplastisk plast og thermohærdende plast..

Den thermohærdende kan ikke smelte... det er fx melamin osv. Disse resdskaber vil ikke smelte men forkulle hvis de udsættes for den varme du kan frembringe i et køkken.. Her taler vi fx om Margrethe skåle og mange skeer og lignende.

Den thermoplastiske kan netop blive plastisk ( smelte ) her er der tale om blødere plast som også anvendes i alt muligt andet... Disse redskaber er oftest de billigste...

Så plast er ikke nødvendigvis et dårligt valg i køkkenet....

MVH Njord
og..............? :shock:

Budskabet var såmænd bare, at man bør være opmærksom på, IKKE at komme til at anbringe køkkenredskaber på den glaskeramiske kogeplade. Thermohærdende eller ej - så kan alle ikke-plastingeniører også være med.

Hvis man så ellers mener, at kunne spotte den ene plasttype fra den anden, kan man med sindsro placere dem på sine varme kogeplader, velvidende at ens store paratviden ikke bringer problemer med sig biggrin

Lars

-------------------------
Mit skjulte budskab var egentligt bare at man ikke skal forfærdes bare fordi man anvender plast redskaber...

De ridser ikke ens kogegrej...
De er lette at rengøre...
de er gennerelt billige....

Så er man i tvivl kan man jo teste med en tændt ligther, brænder skidtet... Så ud med det. Ellers over i kassen med brugbare ting.

Køber man nyt og er i tvivl så spørg der hvor du køber dit køkkengrej. Men forvent ikke at Bilka personale og lignende kan hjælpe dig specielt meget... Men hvis man har teste sit gamle køkkentøj og generelt kigger på lidt hårde ting er der en pæn chance for at der er tale om thermohærdende plast. Desuden vil de oftest have en lidt "hård" klang hvis de slåes mod bordet. Det eneste der er lidt træls ved thermohærdende plast er at de kan knække uden at bøje først, men deres styrke er ofte god indtil de knækker.

Men klart nok hvis man ikke ønsker nogen tvivl kan man jo bare undgå alt plast i køkkenet...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis