Fjerne radiator øverste etage lejlighed

Jeg har kig på en lejlighed, hvor jeg ønsker at fjerne en radiator (se billede). Lejligheden ligger øverst oppe, så der er ingen rør op til en overbo.

Den står op ad en halvvæg, som jeg gerne vil fjerne helt. Derfor er det vigtigt, at den blænd prop (eller hvad det nu måtte hedde) ikke stikker op fra gulvet. Min tanke er, at blænd proppen skal gå plant med gulvbrædderne eller gemmes under et gulvbræt.

Jeg vil få en VVS'er til at udføre arbejdet.

1. Er det muligt at fjerne radiatoren, så der ikke stikker noget op over gulvhøjden?
  2. Hvad ville I estimere, at det kunne koste?
  3. Kan arbejdet udføres uden konsekvenser for underboen? (udover at der skal lukkes for varmeandlægget, tappes vand af og påfyldes til sidst)
På forhånd tak :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et meget utydeligt billede du har lagt op, så detaljerne kan ikke ses. Men mon ikke rørene er skruet sammen. Så vil det kunne skilles ad og proppes af.
når væggen alligevel skal fjernes, og gulvet repareres, kunne du lave hul ved en rørgennemføring og se hvordan der er samlet under gulvbrædderne Inden du sætter noget i gang.
Husk at tage kontakt til “varmeaflæsningsfirmaet” inden du afbryder radiatoren.
Jeg vil tro at opgaven vil tage max. 2 timer for en vvs-er hvis du kan hjælpe til.

Søren O
Mange tak for svar, Søren. Det sætter jeg pris på. Ja, beklager det elendige billede. Det er fra en video, og jeg har ikke adgang til lejligheden for tiden.

Kender du eller nogen anden reglerne for skjulte rør? Må man skule afpropningen under et gulvbræt?
Jeg ser ikkd noget problem j at skjule afpropningen under gulvbrædderne.Der er alligevel andre samlinger.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis