Flytte fejlstrømsafbryder på relæ

Hej med jer
Har netop købt et skab til at skjule relæet, men relæet er 3 mm for højt ift skabet. Må jeg flytte fejlstrømsafbryderen lidt op på træpladen ved hjælp af de to skruer eller bør jeg holde mig fra at pille ved det? Der er ikke mere at hente i toppen af relæet.
Mvh Fie
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De to skruer åbnet kun for afdækningen. Selve underlaget til relæet sidder skruet fast inde under med andre skruer. Du skal også være opmærksom på, at det er alt dit strøm det løber gennem det relæ, så det er ikke noget du skal rode med, når du ikke ved noget om det.

Normalt skal strømmen afbrydes i måleren eller i kabelskab, og det er absolut ikke for lægmand.

En elektriker vil sandsynligvis være i stand til at flytte den en centimeter op. Jeg kan på ingen måde anbefale dig at forsøge selv.

Tak mdn! Og sikke et hurtigt svar :-)
Jeg piller ikke ved det, men prøver at fifle med skabet i stedet for relæet.
Det er forholdsvis nemt for elektriker med den smule. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Er det ikke et usædvanligt sted på målerrammen , i bunden hvor kablet med umålt strøm kommer ind ..............

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
I klemrækken er der både målt og umålt strøm. Om HFI sidder der eller lige over måleren gør ingen forskel. Det kommer jo helt an på hvor ledninger er tilsluttet. 

Annonce
Men vi ka" da blive enig om at det er ikke hver dag vi ser et HPFI afbryder placeret  der.............

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Hvis det kun drejer sig om 3 mm. så kunne det måske være en mulighed at lave et hak i skabet på 3-4 mm. der hvor relæet sidder. 
Karlsmart: Det har du fuldstændig ret i. 
Selve det med at det er træ målerramme er heller ikke almindelig længere. Men jeg har nu set det flere gange. Vi ser jo ikke toppen af målerrammen, og kan derfor ikke se sammenhængen.  Jeg vil gætte på at i fordums tid hvor hfi skulle installeres så var pladsen optaget over måleren. Så ledning fra klemme efter måler, ud i HFO relæ, og tilbage og op i lednings kanalen. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis