Undgå kuldenedfald Torbenkg 15 8200 25-02-2023 10:13 HejVi skal have monteret et stort 3/1 Velux vindue på første sal. Er det nødvendigt at have en radiator under vinduet eller er vinduet godt isoleret i sig selv?VhT 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30536 7480 25-02-2023 11:33 Jeg er ret sikker på at vinduet ikke isolerer helt så godt som væggen, så uden radiator vil du nok kunne føle en smule kuldenedfald. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Sumsar 49 8000 25-02-2023 13:17 Blot nogle erfaringer, men ikke forslag til løsningVi fik i sommer monteret 2 Velux ved siden af hinanden (adskilt af spær)Indtil slut november var der ikke isoleret rundt om lyskassen (kold, ikke udnyttet loft)Der var massive kuldenedfald - nu er der isoleret med 250-300mm og kuldenedfald er næsten ikke eksisterende (det er lige hen over køkkenvask, så hvis vi var stillesiddende lige under vinduet vil vi måske kunne mærke noget, men vi mærker det ikke i køkkenet)