Mdf filler buler ud med tiden

Hejsa. Jeg har efterhånden brugt mdf og anden træfsikker nogle gange. Når jeg har skullet reparere knasthuller i hylder inden maling, fylde skruehuller i mdf radiatorskjuler inden maling osv osv. Filleren slibes glat og den tørrer og så kommer der grunder og siden maling og alt er godt. Men så efter nogle måneder så buler det id der hvor jeg har spartlet med filler. Lige som om at træet frastøder massen og forsøger at skubbe den ud af hullet. Alle emner har været malet på alle sider for at undgå de kunne optage fugt.
Hvad gør jeg forkert. ???

Hvis man ønsker detaljerede svar, så må man stille detaljerede spørgsmål.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal grunde inden du spartler, så du får "lukket" hullet med grunder.
Mdf suger som en sukkerknald og det betyder at den trækker fugten ud af spartelmassen for derefter at "bule" ud. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 25-02-2023 11:50:47

Du skal grunde inden du spartler, så du får "lukket" hullet med grunder.
Mdf suger som en sukkerknald og det betyder at den trækker fugten ud af spartelmassen for derefter at "bule" ud. 

Okay. Tak skal du have. 

Er det kun i mdf det er nødvendigt at grunde først. Eller ville du også grunde hvis man f. Eks skulle fylde træfiller i huller i en dørkarm af træ?

Hvis man ønsker detaljerede svar, så må man stille detaljerede spørgsmål.
Jeg har aldrig gjort det i rigtigt træ, men, better safe than sorry   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også