Ikoner på skrivebord

Hej
De sidste tre uger er det sket seks gange når jeg starter Windows at alle ikoner på skrivebord er blandet og sort bagskærm. Normalt har jeg grønt, det er ikke noget problem, det er hurtigt lavet om, men alle Ikoner, det er noget af et arbejde.
Jeg synes at i tidligere udgaver af Windows kunne man gemme opsætning af Ikoner på skrivebord, Kan ikke finde dette. Har Windows 11
Er der en mulighed at man kan gemme Ikoners placering på skrivebord.
Mvh DT

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
DesktopOK kan gemme layout af ikoner, er gratis og det kan mange andre ting.
http://www.softwareok.eu/?seite=Freeware/DesktopOK/History

mvh
Ja, i Windows 11 kan du gemme arrangementet af dine skrivebordsikoner ved hjælp af en funktion kaldet "Desktop Icon Layout". Dette giver dig mulighed for at gemme placeringen og størrelsen af dine skrivebordsikoner, så du nemt kan gendanne dem, hvis de bliver omarrangeret eller nulstillet.

Sådan bruger du funktionen Desktop Icon Layout i Windows 11:

  1. Right-click an empty space on your desktop and select "Customize" from the context menu.
  2. In the "Adaptation" settings, click on "Themes" in the left sidebar.
  3. Scroll down to the "Related Settings" section and click on "Desk Icon Settings".
  4. In the "Desktop Icon Settings" window, click the "Save Desktop Icon Settings" button.
  5. Select a name and location for the layout file and click "Save"
  6. Follow these steps to restore the saved layout of your desktop icons:
Gentag trin 1-3 ovenfor for at åbne vinduet "Desktop Icon Settings".
Klik på knappen "Gendan skrivebordsikonlayout".
Vælg den layoutfil, du vil gendanne, fra listen over gemte layouts, og klik på "OK".

 Rohit
Hej Rohit
Jeg mente også at det var på denne måle man gjorte i de ældre versioner i Windows, men når jeg højre klikker på skrivebord findes ” Tilpas” ikke og det er nok derfor at jeg ikke kunne komme videre. Nu er det så spørgsmål hvorfor er det der ikke.
Sender lige et par billeder af mit kontksmenue
Mvh DT

 

Jeg har aldrig set den funktion i windows 10 eller 11!

Du kan tilpasse de faste ikoner, Denne PC, Papirkurv og Netværk under punktet Tema > Indstillinger for Skrivebord.

mvh
Annonce
Hej Klaudi


Det du skriver her Kan jeg ikke får frem Du kan tilpasse de faste ikoner, Denne PC, Papirkurv og Netværk under punktet Tema > Indstillinger for Skrivebord.
Men jeg har hentet det program som du skrev om sidst, det tror jeg at jeg kan finde ud af
Det er ikke afprøvet endnu, men jeg vender tilbage
Indtil videre tak for jeres svar
Mvh DT

 

Det du skriver her Kan jeg ikke får frem

 Højreklik tomt sted på skrivebord, vælg Peronlige indstillinger, vælg så Temaer, klik så på Indstillinger for Skrivebordsikoner.


mvh
Hej
Jeg har jo lovet at vende tilbage med en rapport


Højreklik tomt sted på skrivebord, vælg Personlige indstillinger, vælg så Temaer, klik så på Indstillinger for Skrivebordsikoner. Dette virker ikke hos mig, til gengæld virker programmet ”Relcon” og det er meget fint, men det kunne være dejligt hvis man kunne finde ud af ,hvad årsagen til problemet er, for det sker stædig næsten hver dag når jeg tænder PC´en.
Vh DT

 

Er det ikke mindst ligeså interessant at finde årsagen til at setup forsvinder?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis