how to upgrade to windows 11

Im using an old PC with windows 7 but I want to update my PC to windows 11 help me

 Rohit
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor skriver du på engelsk, du er jo udmærket i stand til at svare på dansk.
Din computer er for gammel til at kunne opdateres til WIN11.

fase
Man kan faktisk godt installere win 11 på en pc, selv om den ikke opfylder kravene. Der findes flere forskellige metoder, men en af de letteste og efterhånden nok mest brugte metoder er ved hjælp af Rufus.
Rufus installation
Med denne metode kan man få den til at springe div. check over. Derudover kan man også få lov til at logge på med en lokalkonto i stedet for en microsoft konto, hvis man ønsker det.
Jeg har selv installeret en win 11 på en ca. 10 år gammel medion pc, og den kører ganske udemærket, selv om den på ingen måde opfylder kravene. Jeg gjorde det før Rufus var en mulighed, idet der bare lige skulle redigeres lidt i en installationsfil, for at forhindre check af tpm og cpu.

Kurt B. Andersen
Kurta, er der fordele ved at opgradere til Win 11, på en pc der ikke opfylder kravene?
Jeg har en gammel bærbar med de her spec.





Vi prøver igen, i morgen --
je_ns, jeg har en computer noget lignede din. Jeg har skiftet den ene harddisk til en SSD, så den starter hurtigere op.
Win10 bliver supporteret til 2025. Jeg har også en computer med WIN11, men jeg ser ikke den store forskel i brugen af de to.


fase
Annonce
Fordelen er jo så nok, at man har supporten længere.
Jeg har også en SSD HD i min..

Vi prøver igen, i morgen --
Er enig med S. Fabrin - man bliver ikke lykkeligere med win 11, så hvis man i forvejen har win 10, kan man sagtens fortsætte med den. 
Men hvis man gerne vil have det sidste nye og vænne sig til det, så kan man godt opgradere.
Du kan sagtens opgradere med de specifikationer, idet de ligner meget dem, jeg har på den gamle jeg opgraderede, bortset fra at det er en stationær.
Jeg er en, som eksperimenterer meget med computere, programmer m.m., ligesom jeg bruger tid på at reparere for venner og bekendte, samt rense for div. og ikke mindst redde data på grund af virus, malware eller direkte nedbrud på pc.er. 
Så derfor lavede jeg opgraderingen på en af mine 3 pc.er, så jeg kunne være lidt med på det nye, bl.a. når man skal ind og rode med det mere tekniske er der forskellige veje i visse tilfælde i forhold til win 10.
Efterfølgende har jeg så købt en ny bærbar med win 11, og der havde jeg så fordelen, at jeg kendte systemet i forvejen.
Men jeg har også en anden stationær, som jeg bruger meget, bl.a. til foto og videoredigering, og der er jeg stadig på med win 10, da jeg ikke umiddelbart ser nogen fordele med win 11 p.t., men det kan da være, at det kommer på et tidspunkt. 
Men da jeg som sagt også roder en del med det tekniske, er det også en fordel for mig, at have flere forskellige win kørende, da man hurtigt glemmer, hvordan det var. Nu kan jeg jo bare vælge, den pc med det rigtige system, i forhold til hvor jeg skal hjælpe/rådgive.
Efterhånden må man nok forvente, at når microsoft vil udvikle nye spændende ting, så vil det nok i den del tilfælde kun være til win 11, mens win 10 fremover nok hovedsaligt bare vil blive vedligeholdt med især sikkerhedsopdateringer.


Kurt B. Andersen
kurta skrev den 24-02-2023 23:45:00

Man kan faktisk godt installere win 11 på en pc, selv om den ikke opfylder kravene. Der findes flere forskellige metoder, men en af de letteste og efterhånden nok mest brugte metoder er ved hjælp af Rufus.
Rufus installation
Med denne metode kan man få den til at springe div. check over. Derudover kan man også få lov til at logge på med en lokalkonto i stedet for en microsoft konto, hvis man ønsker det.
Jeg har selv installeret en win 11 på en ca. 10 år gammel medion pc, og den kører ganske udemærket, selv om den på ingen måde opfylder kravene. Jeg gjorde det før Rufus var en mulighed, idet der bare lige skulle redigeres lidt i en installationsfil, for at forhindre check af tpm og cpu.

 Tak for tippet med at bruge Rufus   Det gik utrolig let og smertefrit.


Jeg installerede Windows 11 her forleden, og det køre ganske fint, så beholder det nok. (man har 10 dage til at fortryde, og gå tilbage til den gamle installation)
Men ja der er ikke rigtig nogen forskel fra win 10, så må vi jo se om Microsoft vil blive ved med at komme med opdateringer, når pc ikke opfylder kravene. Min er det TPM og Cpu der ikke gør det.
Min Tpm er en for gammel udgave 1,41 som jeg husker, det skal være ver. 2,0

Kan Tpm opgraderes eller er det hardware?

Vi prøver igen, i morgen --
TPM er hardware, idet det er et chipset. Så det kan ikke opgraderes.
Den bruges bl.a. til at øge sikkerheden og beskytte følsomme data på computeren.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis