Finjustering af Rationel Auraplus terrassedør

Hej,

Jeg har lige isat en ny terrassedør fra Rationel, men har lidt udfordringer med at få den til at slutte helt tæt hele vejen rundt.

Det er i top venstre hjørne (set udefra), hvor jeg ikke synes den lukker helt tæt og synes jeg har forsøgt mig med alt muligt.

Selve karmen sidder som den skal og er i lod. 

Nogen der har en ide til, hvad jeg kan "skrue" på -  eller om jeg evt. skal forsøge med mig med en hængselretter, hvor jeg trækker øverste hængsel ind mod karm/væg?



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
9 ud af 10 gange er det fordi døren ikke er monteret korrekt. Er du 100 % sikker på karmen både er i lod og vatter?
Hvis den er det og krydsmål er helt ens på begge diagonaler kan du justere på skruerne på hængslerne.De kan justeres både ind/ud og op/ned. 
Slutblikkene kan også justeres ind/ud, men døren skal hænge i lod inden man begynder at pille.

Der skal ikke bruges hængselretter.

Selvbygger med stort S. 
Døren skal både være i lod men vigtigst så skal dørpladen passe til karmens placering. Derfor sætter man først karmen fast i hængsel side så denne er i lod. Så lukkes døren og håndtag siden justeres lidt inden denne sættes fast. Din karm skulle have været skubbet de mm ud. 
Nu er din sat fast så det er ikke nemt at flytte, og ved at rette på hængsler med hængselvrider kan du kun flytte døren sideværts. 
Er der lidt justering i fastgørelse af hængsler så skal den/ de øverste lidt ind ad. 
Døren har sikkert 3 punkts lukke og så kan du bøje de øverste slutblik ( det der sidder i karmen) sådan at tappen fra døren skubber den længere ind. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis