Pudsning af indvendig murstensvæg

Hej

Jeg har netop købt et hus hvor der er en hvidmalet murstensvæg i soveværelset. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få denne pæn glat og herefter male den. 

Jeg kan læse lidt forskellige på nettet. De fleste steder står der at man godt kan undlade at fjerne malingen, men at man skal få fugerne ud i niveau først. 

Jeg har set en video hvor en håndværker bruger produktet "Thistle hardwall plaster". Det klasker han bare på direkte uden at gøre andet først. Jeg kan ikke lige finde et alternativt produkt i Danmark. Er der nogen der har en god idé? Det skulle helst være så nemt som muligt, men selvfølgelig holde længere end en måned ;)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Link

Det er ovenstående øvelse. Her er det vist udendørs, men det samme gælder inde.
Samme produkt, samme fremgangsmåde.

Alternativt kan du bruge gipspuds.

Elektronikteknikeren
Tak!

Ved du om der kan males ovenpå, eller skal der yderligere produkter på inden? 
Hvis du vil have væggen helt glat, skal den fuldspartles. Herefter primer og maling.

Vil du have aftegninger af mursten, kan du nøjes med at male efter primer.

Elektronikteknikeren
Det der er vist i video er filsning som nogen også kalder vandskuring. Her kommer man ofte til at se konturer af fuger osv. 
Det er der mange som synes er det pæneste ( også jeg ) Jo hårdere man går til den med skum brættet des mere kan fuger anes bagefter.
Så kan man naturligvis køre med spartel, og få det helt glat.
Man kan også vælge at pudse det op. Er væggen stort set lige så anvendes samme metode med med et lidt tykkere lag. Så pudser man ikke med skum bræt men med hård pudse bræt. 
Igen kan der males direkte og man kan så se lidt sand struktur, eller der kan spartles til helt glat overflade.
Man anbefaler stadig at der bruges et bindelag før maling. ( nogle malings typer har det indbygget ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også