Trin op badeværelse

Hej.
Ifm. renovering af gammelt hus har jeg fået installeret gulvvarme. VVS  har (ifølge dem selv for at spare mig penge) trukket slangerne til de øvrige kredse henover betondækket på badeværelset. De her rør med deres isoleringskapper fylder vel 7 cm i højden. Disse 7 cm kommer jeg nu til at mangle til rummets gulvvarme og ny betonstøbning over.

Det betyder i sidste ende når der er kommet gulvvarme, beton og fliser på, så ender badeværelset med at være 5-8 cm over niveau for resten af husets gulve.

Hvis man overholder krav til fald for gulvet osv er det så lovligt at have en kan/trin op fra entreen til badeværelset?

Vi havde det faktisk i to tidligere boliger og levede fint med det, men der var det ikke noget vi selv havde fået lavet.

Vil helst ikke stå med et problem hvis vi en dag skal sælge huset…

På forhånd tak for input!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må gerne være et mindre trin op i badeværelse. Men det er da lidt underlig. Og selv om det er lovlig så kan det godt skræmme købere væk, eller sagt lidt mindre dramatisk få dem til at fravælge jeres hus.
Nu skriver du ikke hvor mange rør der er tale om, men en mulighed kunne da være at lave plads til dem ned i beton dækket. Hvis de er til at skubbe med kan man lave dybe riller med diamant klinge på stor vinkelsliber. Disse rille kan være med ca. 20 mm afstand. Så er det nemt at hugge så de knækker af. 
Så kan rørene sænkes og du får beder plads. 
Ud over fald så skal du overholde 3 cm regel. Det vil sige at der skal være 3 cm højde fra top af afløb og op til hvor vandet løber ud af døren. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis